Απατεώνες αγοράζουν από το εξωτερικό «χακάροντας» κάρτες Βολιωτών

Απατεώνες αγοράζουν από το εξωτερικό «χακάροντας» κάρτες Βολιωτών

Αρκετές δεκάδες είναι οι Βολιώτες που το τελευταίο διάστημα είδαν να λείπουν χρήματα από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς και στη συνέχεια διαπίστωσαν ότι με τα στοιχεία των καρτών τους έγιναν αγορές που δεν έκαναν οι ίδιοι από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού. Για το λόγο αυτό σπεύδουν στις τράπεζες για να ακυρώσουν τις κάρτες τους και να εκδώσουν νέες.

Οι ανυποψίαστοι πολίτες πέφτουν θύματα αγνώστων απατεώνων που «χακάρουν» τα στοιχεία των πιστωτικών ή τις χρεωστικών τους καρτών, από αγορές που έκαναν οι ίδιοι δίνοντας τα στοιχεία τους για αγορές, κάνουν ηλεκτρονικές αγορές σε καταστήματα του εξωτερικού, με τους κατόχους των καρτών να διαπιστώνουν πως μέρος των χρημάτων που είχαν στον τραπεζικό τους λογαριασμό έχει “κάνει φτερά”.
Τις τελευταίες 20 ημέρες παρατηρείται έξαρση στο φαινόμενο, αφού δεκάδες είναι αυτοί που κοίταξαν τους λογαριασμούς τους και διαπίστωσαν ότι έλειπαν χρήματα.

Τα θύματα απάτης, στη συνέχεια στο τραπεζικό κατάστημα ζητώντας ανάλυση λογαριασμού, απ’ όπου και μαθαίνουν ότι έγινε ηλεκτρονική αγορά σε μαγαζί στη Κύπρο ή στην Ισπανία, χωρίς όμως να έχουν ιδέα.
Στην πρώτη περίπτωση συμπολίτη, έγινε αγορά 62 € σε κατάστημα υπολογιστών της Κύπρου, με τον παθόντα να χρεώνεται για μετατροπή συναλλάγματος, καθώς η αγορά πραγματοποιήθηκε σε δολάρια ΗΠΑ, 1,23 € επιπλέον.
Σε μια δεύτερη περίπτωση, θύμα της απάτης έχασε περίπου 100 € από τον τραπεζικό του λογαριασμό, αφού ο άγνωστος δράστης έκανε αγορά από την Ισπανία, που επίσης έγινε σε διαφορετικό νόμισμα, με αποτέλεσμα να χρεωθεί επιπλέον για τη μετατροπή.

Και οι δύο Βολιώτες, κατέθεσαν αίτημα αμφισβήτησης συναλλαγής, ακυρώνοντας παράλληλα την κάρτα για να μην χάσουν επιπλέον χρήματα, με την τράπεζα να ζητά από τον έμπορο να επιστρέψει τα χρήματα πίσω, γιατί ο κάτοχος της κάρτας δεν έχει συναινέσει στη συναλλαγή.
Σημειώνεται ότι η διαδικασία επιστροφής των χρημάτων στο λογαριασμό του δικαιούχου, που αναλαμβάνει η τράπεζα, είναι χρονοβόρα αφού απαιτείται να περάσει διάστημα περίπου δύο μηνών!
Τονίζεται πως η πλειοψηφία των Βολιωτών που πέφτουν θύματα τέτοιου είδους απάτης, δεν το καταγγέλλουν στην αστυνομία, αλλά προτιμούν να καταφύγουν στις τράπεζες, με τις Αρχές να επιλαμβάνονται περιστατικά που αφορούν διαδικτυακές απάτες με ψεύτικες αγγελίες, που έχουν να κάνουν κυρίως με οχήματα.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2018 Βολιώτης είχε “δαγκωθεί” άσχημα από άγνωστο δράστη ο οποίος του έκλεψε τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας και έκανε ταυτόχρονες αγορές σε τρεις χώρες σε δύο διαφορετικές ηπείρους
Το θύμα χρεώθηκε με αγορές συνολικού ποσού 1200 € με αγορές διαφόρων προϊόντων που έγιναν στην Αγγλία, στη Γαλλία και στις ΗΠΑ, σε διάστημα 20 λεπτών ενός απογεύματος! Οι αγορές που έγιναν με τα στοιχεία της κάρτας του συμπολίτη, αφορούν ένα αθλητικό τζάκετ αξίας 800 € και άλλες μικροαγορές.

Αφού συνήλθε από το σοκ που έπαθε, πήγε στην τράπεζα όπου απέδειξε ότι το συγκεκριμένο απόγευμα βρισκόταν σε σημείο που δεν μπορούσε να κάνει αγορές, ενώ έσπευσε να καταθέσει μήνυση κατ’ αγνώστων για απάτη.
Τελικά η τράπεζα δέχτηκε το επιχείρημά του, δεν τον επιβάρυνε οικονομικά και ανέλαβε το θέμα η ίδια, που ζήτησε τη δίωξη του δράστη ή των δραστών, ενώ ο ίδιος, αφού δεν χρεώθηκε, απέσυρε τη μήνυση.

Ενώ μέχρι σήμερα οι έρευνες μεταξύ διαφορετικών κρατών ήταν δύσκολες και απαιτούσαν αρκετούς μήνες, μέσω της Ευρωπαϊκής Εντολής Έρευνας που η Ελλάδα εφαρμόζει από το 2017, μεταξύ των χωρών της συμφωνίας Segen, οι διαδικασίες έρευνας είναι πολύ ευκολότερες πλέον και ήδη εντοπίστηκαν οι πάροχοι τηλεφωνίας που χρησιμοποιήθηκαν για τις συναλλαγές και πλέον βρισκόμαστε στο στάδιο εντοπισμού των IP (ηλεκτρονικών διευθύνσεων) που χρησιμοποιήθηκαν για να γίνουν οι αγορές.

magnesianews.gr