Παρουσιάστηκε το επιχειρηματικό μοντέλο και οι εναλλακτικές προτάσεις για το "Volos Marina"

Παρουσιάστηκε το επιχειρηματικό μοντέλο και οι εναλλακτικές προτάσεις για το "Volos Marina"

Ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο στηρίζεται σε τέσσερεις εναλλακτικές προτάσεις για την δημιουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών στο λιμάνι του Βόλου, παρουσίασε χθες σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης ο Βολιώτης αρχιτέκτονας Σωτήρης Γιαμάκος, παρουσία πλήθους κόσμου. Όπως τόνισε μιλώντας στη «Μαγνησία» ο κ. Γιαμάκος, αυτή την περίοδο και έως τον Σεπτέμβριο θα εργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιολόγηση των λιμένων της χώρας στην οποία θα προσκομιστεί το υλικό έκτασης 200 σελίδων για τους τρόπους αξιοποίησης του λιμένα Βόλου.

Παρά την, κάθε άλλο παρά ενθαρρυντική, ανταπόκριση που είχε το προηγούμενο διάστημα η παρουσίαση του εγχειρήματος και το μοντέλο υλοποίησης μέσω της δημιουργίας μιας Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης, ο κ. Γιαμάκος επιμένει σταθερά στην προώθηση του οράματός του, το οποίο δείχνει να συγκεντρώνει σταδιακά το ενδιαφέρον παραγόντων αλλά και απλών πολιτών της πόλης.

Κάνοντας μια αρχική τοποθέτηση στο θέμα της σκοπιμότητας που εξυπηρετεί η δημιουργία μαρίνας σκαφών στο Βόλο, ο μηχανικός-χωροτάκτης και υποψήφιος Διδάκτωρ Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Χάρης Αμανατίδης, επισήμανε πως «ο Βόλος έχει δυναμική η οποία όμως δεν έχει αξιοποιηθεί καθώς ο τουρισμός δεν έχει μεγιστοποιήσει τα οικονομικά οφέλη στην περιοχή».

Τα στοιχεία που κάνουν τις προτάσεις του κ. Γιαμάκου ελκυστικές είναι ότι καταφέρνει να ενσωματώσει με ακρίβεια, όπως φαίνεται και από τα φωτορεαλιστικά παραδείγματα που παρουσίασε, τις νέες λειτουργίες που θα αναπτυχθούν στον λιμένα του Βόλου, προτείνοντας δύο εναλλακτικές χωροθετήσεις, αξιοποιώντας παράλληλα υφιστάμενα κτίρια, όπως είναι το terminal «Ιάσων», η ιχθυόσκαλα και το εκθεσιακό κέντρο και προστατεύοντας τον υδροβιότοπο κοντά στον οποίο θα αναπτυχθούν οι συγκεκριμένες δραστηριότητες. Πρόκειται για προτάσεις οι οποίες σέβονται το περιβάλλον ελαχιστοποιώντας, κατά το δυνατόν, την όχληση στην περιοχή. Εκτός των παραπάνω ενσωματώνει στο ολοκληρωμένο πάρκο που θα αναπτυχθεί και την δημιουργία Μουσείου της Αργούς, για να προσφέρει μια μοναδική τουριστική εμπειρία. Η έμφαση, όπως δήλωσε ο κ. Γιαμάκος, θα πρέπει να δοθεί στους επισκέπτες εκδηλώσεων για ναυτικά σαλόνια κλπ. οι οποίοι θα αποφέρουν έσοδα και όχι τόσο στα σκάφη.

Αφού παρουσίασε παραδείγματα από Μαρίνες του εξωτερικού, αναλύοντας τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους, ο κ. Γιαμάκος αναφέρθηκε στις δικές του προτάσεις όπου «η 1η πρόταση για τη Μαρίνα, στην περιοχή του Πεδίου Άρεως, αγγίζει τα 85 εκ. ευρώ έσοδα με τη δυνατότητα φιλοξενίας 1500 σκαφών σε ένα θαλάσσιο χώρο 200 στρεμμάτων και η οποία θα δημιουργούσε 1566 θέσεις εργασίας για 170 ημέρες λειτουργίας το χρόνο, προσελκύοντας 11.043 επισκέπτες ετησίως. Η 2η πρόταση είναι για 1000 έως 1500 σκάφη στον ίδιο χώρο δημιουργώντας 1044 θέσεις εργασίας, με επτά παράλληλους προβλήτες χωρίς να περιλαμβάνει τους χώρους ιδιοκτησίας του Δήμου Βόλου. Η 3η πρόταση περιλαμβάνει δύο μικρότερες έκτασης μαρίνας Λ1 και Λ2 στην περιοχή του Τελωνείου, ενώ η 4η πρόταση χωροθετεί τη Μαρίνα στον Κεντρικό Προβλήτα και το Τελωνείο με τη δυνατότητα φιλοξενίας 750 σκαφών και ενός κρουαζιεροπλοίου και τη δημιουργία 794 θέσεων εργασίας. Στο πλαίσιο υλοποίησης της 4ης εκδοχής προτείνεται η μετατροπή του σιλό σε ξενοδοχείο της Μαρίνας. Να σημειωθεί ότι όλες οι προτάσεις βασίζονται στις διεθνείς προδιαγραφές τις PIANC.

Οι αριθμοί που περιλαμβάνονται στο επιχειρηματικό σχέδιο του κ. Γιαμάκου είναι εντυπωσιακοί. Αρκεί να αναφερθεί ότι σύμφωνα με επίσημες εκθέσεις παραγόντων του τουρισμού, για κάθε 100 ευρώ που ξοδεύει ο τουρίστας στη Μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον 450 ευρώ στην τοπική κοινωνία. Επίσης εκτιμάται ότι όταν ένας απλός τουρίστας ξοδεύει 60 ευρώ ημερησίως, ένας yachting τουρίστας ξοδεύει 112.

Για ΚΟΙΝΣΕΠ;
Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα της ΚΟΙΝΣΕΠ, ο κ. Γιαμάκος τόνισε ότι επελέγη η συγκεκριμένη μορφή καθώς από τον Ν.4430/16 προβλέπεται ότι οι ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τα Ν.Π.Ι.Δ.φορείς της Γενικής Κυβέρνησης μπορεί να παραχωρούν με απόφαση του διοικητικού τους οργάνου τη χρήση κινητής και ακίνητης περιουσίας τους σε Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας για την ενίσχυση δραστηριοτήτων συλλογικής και κοινωνικής ωφέλειας!

https://magnesianews.gr/