Σε κυκλοφορία ο πρώτος κυκλικός κόμβος στην είσοδο του Βόλου

Σε κυκλοφορία ο πρώτος κυκλικός κόμβος στην είσοδο του Βόλου

Δόθηκε σήμερα επίσημα στην κυκλοφορία ο πρώτος από τους πέντε συνολικά κυκλικούς κόμβους που θα κατασκευαστούν στο Βόλο συμβάλλοντας στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, αυτός στη συμβολή με την οδό Διμηνίου. Τα εγκαίνια πραγματοποίησε ο μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος παρουσία της δημοτικής αρχής Βόλου και πολλών πολιτών.

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, που τέλεσε τα εγκαίνια του έργου είπε ότι συμβάλει στην ασφάλεια, στην υποδοχή, στη διευθέτηση των οχημάτων και στην καλύτερη λειτουργία της πόλης. Ο ίδιος ευχήθηκε να ολοκληρωθεί η μελέτη και να δημιουργηθούν και οι άλλοι κυκλικοί κόμβοι, αλλά και όλοι να οδηγούν με σύνεση και σωφροσύνη, για να μη γίνονται ατυχήματα και να μη χάνονται ζωές ανθρώπων.

Από την πλευρά της η δημοτική αρχή επισήμανε ότι οι κυκλικοί κόμβοι θα είναι έξι αρχής γενομένης από τον κόμβο Διμηνίου και θα φτάνουν μέχρι το τέλος της Πολυμέρη, στη διασταύρωση με τον κάτω κλάδο Πηλίου.

Τέλος, γνωστοποιήθηκε ότι μετά από 1,5 χρόνο βγαίνει η απόφαση, ώστε η Δημοτική Αρχή να ανοίξει το δρόμο στην Άλλη Μεριά, για να γίνεται απρόσκοπτα η κυκλοφορία προς Πήλιο

Ν. Ηλιού: Ένας όμορφος και λειτουργικός κόμβος

Πρόκειται για ένα πολύ όμορφο και λειτουργικό κόμβο, όπως τον χαρακτήρισε ο σχεδιαστής του έργου, καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Νίκος Ηλιού. “Είναι ένα έργο που συζητάμε τα τελευταί 30 χρόνια τουλάχιστον. Είναι κάτι παραπάνω από λειτουργικός και κάποιες μικρές ατέλειες θα διορθωθούν. “Είναι ένα πολύ όμορφο έργο που ταιριάζει σε είσοδο πόλης. Τα πλάτη στον κυκλικό κόμβο θα μπορούσαν να είναι μικρότερα, όμως όπως έχω παρατηρήσει σε κυκλικούς κόμβους στην Ιόνια οδό, αυτά δεν λειτουργούν καλά. Αυτός είναι ένας δίεθνος λειτουργικός κόμβος καθώς μπορούν άνετα μέσα στον κύκλο να κινηθεί μία νταλίκα και ένα Ι.Χ. συγχρόνως. Κάποιες παραβατικές συμπεριφορές που έχουμε ήδη παρατηρήσει, δεν μπορείς να τα αλλάξεις, καθώς η βλακεία είναι ανίκητη”.

Σειρά έχουν άλλοι τέσσερις κόμβοι. Οι τρεις από αυτούς θα ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2018. Ο τέταρτος κόμβος που θα γίνει στη συμβολή Λαρίσης και Αθηνών έχει ακόμη μέλλον, γιατί απαιτείται να γίνει και ένα έργο γεφυροποίησης. “Ο κόμβος μάλιστα στο δημαρχείο θα είναι μεγαλύτερος από αυτόν και πολύ πιο ωραίος και εντυπωσιακός”, επισήμανε ο κ. Ηλιού.
Επιπλέον θα ελευθερωθεί περισσότερος χώρος και θα λειτουργήσει καλύτερα ο υπάρχων χώρος στάθμευσης στο δημαρχείο, ο οποίος θα αποκτήσει τουλάχιστον 40% παραπάνω χωρητικότητα. “Με τη δημιουργία όλων των κόμβων θα φεύγει κάποιος από την οδό Δημητριάδος και θα βγαίνει από την πόλη χωρίς φανάρι”, επισήμανε ο κ. Ηλιού.

Τόνισε ότι το Πανεπιστήμιο έχει προτείνει και περαιτέρω παρεμβάσεις σε όλο το μήκος της οδού Λαρίσης που είναι πολύ φαρδιά. “ Δύο κυκλοφορίες ανά κατεύθυνση είναι υπαραρκετές, η μία μπορεί να περιοριστεί και φυσικά να μειωθούν οι ταχύτητες. Έχω παρατηρήσει νταλίκα να περνά με ταχύτητα 90 χλμ. την ώρα. Είναι ένας πολύ ωραίος δρόμος, αλλά δεν είναι εθνική οδός, είναι μία αστική οδός και η ταχύτητα πρέπει να ελέγχεται. Έχουμε πολλά εργαλεία και προτάσεις. Ήδη για τον υπάρχοντα κόμβο που μέχρι σήμερα λειτουργούσε ο μισός, μου είπαν τι ωραία κυκλοφορούμε και τι ωραίος που έγινε. Θα πάψουν επιτέλους να λένε ότι ο κ. καθηγητής πάσχει από κυκλοκομβίτιδα”, παρατήρησε χαριτολογώντας.

Η κίνηση στον κόμβο
Η οδός Λαρίσης δεν θα έχει πλέον προτεραιότητα στο κόμβο.
Στο ρεύμα εξόδου από τον Βόλο, υπάρχουν ρυθμιστικές πινακίδες Ρ1, υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας, σε όσους κινούνται μέσα στον κόμβο.
Όσοι κινούνται από Βόλο, έχουν επιλογή να μπουν στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και να φύγουν στην Μπότσαρη. Όσοι επιθυμούν να συνεχίσουν στη Λαρίσης, μπαίνουν με μικρή στροφή δεξιά στον κόμβο, παραχωρώντας προτεραιότητα και συνεχίζουν σε μικρή καμπύλη. Σε μορφή ρολογιού, εισέρχονται στον κόμβο από το και μισή και εξέρχονται από το ακριβώς.

Την ίδια διαδικασία αντίστροφα, ακολουθούν όσοι εισέρχονται στον κόμβο από την οδό Λαρίσης. Μπορούν να στρίψουν δεξιά στη Διμηνίου, να συνεχίσουν στην καμπύλη προς κέντρο Βόλου στην Λαρίσης ή προς Μπότσαρη.

Όσοι κινούνται από την Μπότσαρη (Αγ. Αναργύρους), προς τον κόμβο, έχουν επιλογές να φύγουν δεξιά προς Λαρίσης, μπροστά από το καφέ Καθ΄Οδόν, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Επίσης, μπορούν να μπουν στον κόμβο, παραχωρώντας προτεραιότητα και να ακολουθήσουν την καμπύλη που βγάζει δεξιά προς Λαρίσης, σχεδόν παράλληλα με την προηγούμενη έξοδο ή να συνεχίσουν την καμπύλη και να φτάσουν, περιμετρικά της καρδιά του κόμβου είτε στο ρεύμα εισόδου στον Βόλο και να συνεχίσουν τη Λαρίσης προς Βόλο, είτε να μπουν στη Διμηνίου (Δερβενακίων).
Αντίστοιχη κίνηση κάνουν και όσοι κινούνται από Διμηνίου και θέλουν να ακολουθήσουν κάποια κατεύθυνση στη Λαρίσης ή προς Μπότσαρη.

Τέλος για να εισέλθει κάποιος στην οδό Φιλικής Εταιρείας, να μπεις ερχόμενος από Λαρίσης, δεν μπορείς πλέον να στρίψεις δεξιά από Διμηνίου, αλλά συνεχίζει μετά τον κόμβο και μετά στρίβει δεξιά στο πρώτο δρομάκι μετά το πάρκο.

Στον κόμβο θα υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες μόνο με κίτρινο παλλόμενο φως ενώ σε νησίδα στην απόληξη της Μπότσαρη έχει τοποθετηθεί συστοιχία 4 υπόγειων κάδων απορριμμάτων.

www.volos.ert.gr